דוקטור גלית מטצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוות דעת דר' גלית מטצקי: הבדלים בין השתלת שיניים בלסת עליונה או תחתונה

חוות דעת דר' גלית מטצקי, רופאה בכירה בתחומי השתלות השיניים על ההבדל בין השתלת שיניים בלסת העליונה והתחתונה.

השתלת שיניים: לסת עליונה ותחתונה

דר' גלית מטצקי מספקת את חוות הדעת שלה לגבי השתלות. מחסור בשיניים הוא בעיה שיש לפתור, מעבר לפן האסתטי קיים הפן התפקודי והחלשות העצם בלסת ככל שהזמן עובר ללא שן המבקשת תמיכה. מרבית הישראלים מעדיפים שלא לבחור באפשרות של שיניים תותבות הכוללות חסרונות רבים בחיי היום יום.
הפתרון למחסור בשיניים עקב מחלה, תאונה, הזנחה או בעיות מולדות וגנטיות שונות הוא השתלת שתלים דנטליים שמחליפים את שורש השן. השתלות השיניים מבוצעת בשיטות שונות ובאזורים שונים בלסת בהתאם לסטטוס של כל מטופל או מטופלת.

השתלת שיניים בלסת העליונה: מבחינים בין החלק הקדמי שנקרא גם "האזור האסתטי" – כשמו כן הוא. זהו החלק הבולט ביותר בפה ועל כן יש לו חשיבות אסתטית גדולה.

בד"כ באזור זה אין בעייה של חוסר עצם וחייבים להקפיד להתקין את השתל ואת הכתר באופן כזה שהכתר יראה כאילו הוא"בוקע" מהחניכיים כשן טבעית.

בחלק האחורי של הלסת העליונה מצוי הסינוס המקסילרי שהוא חלל אוויר שצריך להיזהר לא לפגוע בו בעת ביצוע ההשתלה. פעמים רבות לא קיים גובה מספיק של עצם לביצוע השתלות באזור זה ועל כן משתמשים בשתלים קצרים מיוחדים או מבצעים פרוצדורה של הרמת סינוס.

השתלת שיניים בלסת התחתונה: בחלק הקדמי של הלסת התחתונה לרוב קל להחדיר את השתל כיון שהוא בד"כ חזק במיוחד ולא סובל מפגיעה משמעותית בעצם שמקטינה את גודלו.

חלקה האחורי של הלסת התחתונה פגיע יותר והרבה פעמים סובל מספיגת או אובדן עצם. בנוסף, מתחת לשיני הלסת התחתונה האחורית עובר העצב המנדיבולרי אשר שולט בתחושת הפה, השפתיים והסנטר וצריך לתכנן את ההשתלה כדי שלא יפגע.

הלסת התחתונה גדולה מל הלסת העליונה וחזקה ממנה.

רופאת שיניים ותיקה עם ניסיון רב שנים בהשתלות שיניים, ד"ר גלית מטצקי, מתחילה קודם כל בלתת חוות דעת בפגישת ייעוץ, עד להשתלה ובהמשך מעקב צמוד אחרי טיפול השתלת שיניים: "במרפאות שלי מבוצעות כל השיטות המתקדמות המקובלות, ניתן להיתקל במקרים בהם יש מחסור חלקי בשיניים, מחסור מלא בשיניים בלסת העליונה, בלסת התחתונה או מצבים של לסת עליונה ותחתונה ללא שיניים עקב מצבים רפואיים שונים או תאונה קשה, מתחילים מפגישת ייעוץ ראשונית, מקבלים חוות דעת מקיפה וממשיכים בהליך בצורה שקופה וברורה".

דר' גלית מטצקי: "צורת הטיפול לכל אזור בלסת מצריכה חוות דעת מעמיקה"

השתלות שיניים כיום הן לא השתלות השיניים של העבר, השיטות התקדמו, השתלים השתדרגו ואחוזי ההצלחה של קליטת השתלים הם גבוהים מאוד וכמעט כל מטופל/ת יוכלו ליהנות מפה עם שיניים מושתלות יפות ומתפקדות.
למרות שאחוזי ההצלחה הם מעל ל- 90% בקרב המטופלים, חלק מהמטופלים חושש מההליך בעיקר עקב חרדות מוכרות מרופא שיניים ובעיקר עקב היעדר ידע על ההליך של השתלת השיניים.

אין צורך לתהות כיצד לפעול ולחפש ברשת מה מתאים לכם, השלב הראשון הוא לקבל חוות דעת/ דר' גלית מטצקי מרגיעה את האנשים שצריכים השתלות שיניים: "סף החרדה של חלק מהמטופלים עולה ככל שנדרשת פעולה מורכבת יותר. כיום השיטות מתקדמות ואחוזי ההצלחה גבוהים מאוד, הטיפול עצמו לא כואב כלל וההחלמה לאחר השתלת השיניים קצרה יחסית לעבר. ראשית מתחילים בייעוץ ובדיקת תכנית טיפול עם חוות דעה מקצועית מלאה, לאחר מכן ההליך יהיה ברור ומותאם אישית למצב המטופל".

אהבת את: חוות דעת דר' גלית מטצקי: הבדלים בין השתלת שיניים בלסת עליונה או תחתונה? אפשר לשתף!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

אולי יעניין אותך גם

תוכן עניינים