דוקטור גלית מטצקי
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ד"ר גלית מטצקי: חוות דעת על אבחון וטיפול בדלקת סביב שתלי השניים

ד"ר גלית מטצקי, חוות דעת למצב של דלקת סביב שתלי שיניים, מה עושים במצב של אודם, נפיחות או כאב סביב השתלים. 

השתלות שיניים הפכו לנפוצות מאוד בישראל, אנשים מעוניינים לחזור לתפקוד רגיל, אכילה ולעיסה רגילים ונראות טבעית שלא ניתן להשיג בתותבות או מצב של חוסר בשיניים.
אחוז ההצלחה בהשתלות שיניים הוא גבוה, שתלים "בריאים" הוא מצב בו לא מזהים באזור הרקמות הרכות סביב העצם דלקת, מצב של נפיחות, דימום, אודם, כאבים, הפרשות ועוד.

ע"פ חוות דעת ד"ר גלית מטצקי, דלקת סביב שתלי השיניים עלולה להתרחש בין השאר כתוצאה מטיפול לקוי בחניכיים טרם ההשתלה. שמירה על היגיינת פה וביקורים אצל שיננית ישפרו את הסיכויים לקליטה טובה יותר של השיניים.
בנוסף, ישנם מאפיינים נוספים שיכולים לגרום לדלקת סביב השתלים בין היתר עישון, סוכרת, מחלות חניכיים קודמות, גנטיקה ועוד.

כדי לדעת אם אתם סובלים מדלקת סביב שתלי השיניים תצטרכו לקבל חוות דעת. ד"ר גלית מטצקי מסבירה על חשיבות של אבחון מוקדם של הדלקת שיאפשר להעלות את הסיכוי להישרדות השתלים: "על אף אחוזי ההצלחה הגבוהים של השתלות השיניים, ייתכנו מצבים איתם מטופלים מתמודדים שיעלו להם את הסיכון לפתח דלקת סביב השתלים, גילוי מוקדם יסייע בשימור שלהם".

דוקטור גלית מטצקי על דלקות אפשריות סביב השתל: "בין היתר במרפאה ניתן לאבחון דלקת פרימוקוסיטיס, מצב בו ישנה דלקת סביב רקמה רכה והדלקת לא פגעה בעצם וניתן להפוך את המצב ולטפל בדלקת. דלקת פריאימפלנטיטיס מתרחשת סביב הרקמה הרכה של השתל וסביב  הרקמה הקשה (העצם), במצב כזה קיים סיכוי שיכול להוביל לספיגת עצם סביב השתל. אם אתם מתמודדים עם מצב של כישלון שתל לעצם מושתלת, נצטרך להוציא את השתל ולדון באפשרויות מתקדמות אחרות".

יש לי דלקת סביב השתלים בשיניים, איך מטפלים? דוקטור גלית מטצקי עם חוות דעת בנושא!

במצב של דלקת פרימוקוסיטיס רופאי השיניים יצטרכו להתמקד בהורדת רמת הדלקת והחיידקים, הצעד הראשון יהיה לנקות באופן יסודי את פני השתל והרקמה הרכה שסובבת את השתל.
בסיום הניקוי היסודי רופאי השיניים ירשמו אנטיביוטיקה כדי לטפל בחיידקים בתהליך הדלקתי, המטרה לרפא את האזור ולהוביל לצמצום הכיס בין הרקמה הדלקתית והשתל.
גם במצב של פריאימפלנטיטיס רופאי השיניים יבצעו ניקוי אזור השתל והרקמה ויירשמו לכם אנטיביוטיקה, במקביל רופאי השיניים יעריכו את רמת הדלקת סביב השתל, במידה וניתן לבצע הליך כירורגי להשתלת עצם מסביב לשתל או שמצב הדלקת מחייב את הוצאת השתל.
ד"ר גלית מטצקי מדגישה: "במרבית המקרים שמירה על היגיינת פה טובה וביקורת במרפאה כאשר קיים חשש לדלקת יפתרו את הבעיה, גם אם נצטרך להוציא את השתלים, מגוון הפתרונות עדיין רחב".

אהבת את: ד"ר גלית מטצקי: חוות דעת על אבחון וטיפול בדלקת סביב שתלי השניים? אפשר לשתף!

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

אולי יעניין אותך גם

תוכן עניינים